25 rujna 2007

SEO, web optimizacija za pretraživače II dio

SEO se nije puno mijenjao u zadnjih deset godina, jedino što se mijenja i varira je težina optimizacije određenih elemenata stranice. Neki pretraživači preferiraju neke elemente više od drugih. Što se Yahoo pretraživača tiče to bi išlo ovako:

Title tag: Trebao bi biti ne veći od 5 kratkih do srednje veličine riječi sadržavati jednu kompletnu ključnu frazu.

Meta description tag: Trebao bi započinjati sa ključnom frazom i sadržavati 15-18 kratkih do srednje dugih riječi koje opisuju stranicu. Imajte na umu da je description tag važan u rankingu stranice zato ga formirajte vrlo pažljivo.

Meta keyword tag: Ključne riječi su dugo zanemarivane i nemaju neke važnosti za Google, no Yahoo uvažava keywords tag zato ga treba uključiti. Keyword tag treba započeti sa ključnom frazom, a zatim sve važne riječi treba ubaciti redom prema važnosti, dakle prvo najvažnije, a zatim one manje važne, maksimalno bi trebalo unijeti do 250 znakova (slova, zarezi, razmaci, sve se računa). Ne pretjerivati sa ponavljanjem riječi, ne ponavljati riječ više od 3 puta u tagu.

Ključne riječi u URL-u: Kreirajte link sa ključnim riječima, pretraživači to uvažavaju.

Naslovi (headings): Heading 1 i 2 tagovi trebali bi biti aplicirani na svakoj stranici i prikladno podebljani što bi istaklo ključne riječi i pojačalo važnost stranice.
Alt tekst za slike: ne zaboravite dati zamjensko ime svakoj slici, po mogućnosti ime ključne riječi.

Inline linkovi: Važno je uključiti linkove koji vode na povezujući sadržaj, to daje važnost stranici zbog povezivanja sa stranicom optimiziranom sa istom ključnom frazom.

Struktura stranice: to je vitalna komponenta za uspjeh na Yahoo tražilici, pogotovo na tržištu gdje je važno biti što bliže vrhu.

Linkovi: kad gradite linkove, koncentrirajte se na kvalitetu, ne kvantitet. Dakle tražite backlinkove od dobro rankiranih stranica sa kvalitetnim sadržajem.

Yahoo site explorer: dobro ga ke koristiti i pratiti kako stranica napreduje.

Robots.txt: dobro ga je staviti ili naznačiti na stranici u meta tagu.

Da bi znali koji su pretraživači ipak važniji od ostalih, mada svi su važni kad je pitanje koliku posjećenost stranica želite.
Zastupljenost upotrebe tražilica za 2006 god.
1. Google 43,7 %
2. Yahoo 28,8 %
3. MSN Search 12,8 %