05 rujna 2007

Što je zapravo SEO

Što je to u stvari SEO (Search engine optimization) ili optimizacija stranica za tražilice?
Uvijek se negdje provlači ta čarobna riječ SEO i optimizacija, svi već znaju da što je bolje stranica optimizirana, to je bolje pozicionirana na tražilicama, no kako sam već u prijašnjim člancima napomenuo, optimizacije se razlikuju od tražilice do tražilice, tj. ne rankiraju sve tražilice stranice isto, tako da treba obratiti pažnju i na to, što odgovara više kojoj tražilici, prvenstveno tri glavne, MSN Live search, Yahoo i napose Google.
Dakle što je to SEO? To je proces podešavanja veličine i kvalitete sadržaja, ključnih riječi prema kojima će nas netko pronaći i donošenje prometa web stranici, preko tražilica putem rezultata pretrage. Što je stranica bolje pozicionirana na tražilici ili što je više "rankirana", više će je "tragača" posjetiti. SEO također može odrediti različite oblike pretrage, kao pretragu slika, pretragu po lokalitetu, te razne specifične pretrage.
Kao marketinšku strategiju za povećanje važnosti stranice, SEO uzima u obzir rad algoritma pretraživača te što ljudi traže.
SEO može involvirati kodiranje stranice, prezentaciju, strukturu, kao i popraviti probleme koji mogu sprečavati program za indexiranje stranice od potpunog pregledavanja stranice. Nadalje, važno je staviti jedinstveni sadržaj na stranicu, osiguravajući da je sadržaj jednostavan za indexiranje i da je sadržaj pristupačan korisnicima. Slijedeća tehnika, poznata kao "Black hat" (Crni šešir) SEO ili spam indexiranje, koristi se metodom link farmi i krcanjem ključnim riječima što šteti za indexiranje. U takvim slučajevima pretraživači kad otkriju takve stranice jednostavno ih brišu iz svoje baze.
Kratica SEO također može označavati one koji se bave optimizacijom stranica (search engine optimizers), termin uzet od struke koja se bavi optimizacijom projekata za klijente kao i one koji vrše SEO po kućnim tj. privatnim web stranicama. Takvi mogu nuditi SEO kao zasebnu uslugu ili kao marketinšku kampanju, jer učinkoviti SEO može zahtjevati promjene u HTML-u, kao i u dizajnu, jer da bi stranica bila "prijateljska" prema pretraživačima (search engine friendly), treba imati ispravan html ili xhtml kod, treba izbjegavati iframeove, paziti na menije (navigaciju), javascript, te obavezno ispuniti pravilno meta tagove: title, description i keywords.