18 srpnja 2007

Optimizacija za Yahoo, I dio

U počecima interneta Yahoo je bio najpopularnija tražilica, no dolaskom Googlea i njegovih bespogovorno preciznih rezultata pretrage, Google uzima primat. Svejedno, Google nije jedini pretraživač i poznato je da veliki dio pretraga otpada i na Yahoo, a tu je i treći veliki pretraživač na svjetskom tržištu MSN, što znači da optimizirati stranice za samo jedan pretraživač i nije baš najbolja ideja.
Optimiziranje za tri tražilice nije lagan zadatak. Nekoć se je mislilo da je algoritam Yahooa obrnuto proporcionalan Googleu, jer one stranice što su dobro kotirale na jednome, bile su loše na drugome i obratno, a optimiziranje za obje, redovito je izbacivalo stranice sa vrha obje tražilice.
Nema sumnje da su algoritmi obje tražilice različiti, jer obje se neprestano mijenjaju, ni jedna nije javno dostupna i način na koji rade, samo su nagađanja onih koji se bave istraživanjem tog područja, isprobavanjem ključnih riječi i opisa, ipak ne može se sa sigurnošću reći što je točno različito. Štoviše, brzina kojom se algoritmi mijenjaju, ne dozvoljava pravovremenu reakciju na baš svaku promjenu u hipu, čak i da se promjene algoritama znaju službeno. Poznavanje nekih temeljnih razlika ipak pomaže u postizanju boljeg rankiranja na tražilicama.